Aldoor in een nieuw jasje

Aldoorineennieuwjasje

Aldoor groeit! Sinds ons ontstaan in de zomer van 2014 zijn we uitgegroeid tot online startpunt voor sale shoppen voor een steeds grotere groep maandelijkse gebruikers. We hebben inmiddels dagelijks een nieuw assortiment van meer dan 1,4 miljoen aanbiedingen van 500+ winkels.

Uit een onderzoek dat Nena uitvoerde voor haar afstudeerscriptie kwam echter naar voren dat Aldoor moeilijk te herkennen was omdat er geen duidelijk beeldmerk/logo was en ook het kleurgebruik was niet erg herkenbaar. Het werd ons al snel duidelijk; het werd tijd voor een nieuw logo, een duidelijke kleurstelling en een bijpassend design voor de website.

We hebben er voor gekozen om ons logo te "crowdsourcen" via 99designs. Op dit platform zet je een opdracht uit, waar je een geldprijs voor de winnaar aan hangt, en vervolgens gaan er tientallen ontwerpers vanuit alle uithoeken van de wereld voor je aan de slag om voor jou een nieuw logo te maken. En dat hebben we geweten, over het tijdsbestek van van anderhalve week ontvingen we maar liefst 346 ontwerpen. En uit al die ontwerpen hebben we, na meerdere feedback rondes, ons nieuwe logo gekozen: een gemakkelijk te herkennen vorm van drie gestapelde kortings-"tags" met de "A" van Aldoor. 

Naast het nieuwe logo gebruiken we rood als nieuwe leidende kleur, vooral door de associatie van de rode kleur met sale en uitverkoop. De combinatie van het nieuwe logo en kleurgebruik zou Aldoor meer herkenbaar moeten maken.

We zijn natuurlijk erg benieuwd naar jullie feedback op ons nieuwe logo en uiterlijk van de website. Laat van je horen in de reacties hier beneden!

Edinho

Bouwer, concierge, knutselaar, teamcaptain en oprichter van Aldoor | Tech + Ecommerce + Marketing | van alles wat maar vooral Generalist | Slechte woordgrappen | schrijft vanuit het Aldoor HQ in 's-Hertogenbosch

Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!